پروین تاج آراسته کرمانی همسر حسین امین در سال ۱۳۱۴ در شهر رفسنجان در خانواده ای فعال و خیرخواه بدنیا آمد. جد مادری ایشان فرزند حاج آقا علی تاجر معروف منطقه بود که تجارت با هند و چین داشت و ثروت زیادی جمع کرد و در زمان حیاتش تمام ثروتش را وقف امام حسین کرد. دایی پدری ایشان آقای حاج حسین مرادی اولین بیمارستان مجهز ۲۵ تختخوابی را در شهر رفسنجان ساخت و تجهیز کرد و موقوفات زیادی را برای اداره بیمارستان وقف هلال احمر نمود و بیش از ۸۰ سال پیش پزشک و تجهیزات لازم را از کشور آلمان آوردند و الان هنوز این بیمارستان در رفسنجان فعال است و به بیماران خدمات می دهد.

پروین آراسته تحصیلات ابتدائی را در کرمان و بعدأ در تهران ادامه تحصیل دادند در ۱۷ سالگی با حسین امین ازدواج کردند و دوباره به شهر رفسنجان برای زندگی مشترک برگشتند. ثمره این ازدواج پنج فرزند است قصه زندگی حسین امین و همسرشان بانو پروین تاج، قصه ۵۰ سال تلاش مؤثر و کار و فعالیت خیرخواهانه است. آنها دلشان می خواست برای دیگر فرزندان این مرز و بوم همچون فرزندان خود فرصت یادگیری و رشد و اشتغال فراهم کنند و آرزو داشتند که هیچ دانش آموز با استعداد و علاقمند به تحصیل بخاطر مشکلات مالی از تحصیل باز نماند و در این زمینه پایه گذار مؤسسه خیریه ای شدند که به دانش آموزان با استعداد کمک و یاری می دهد تا بتوانند در هر منطقه ای که علاقمند هستند ادامه تحصیل بدهند.

ساخت خوابگاه دانشگاه ولی عصر(عج) توسط خیریه آراسته به همین نیت بود که دانش آموزان بعلت نداشتن خوابگاه از تحصیل توسط خانواده محروم نشوند.

امید است که راهشان ادامه یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *