امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین خیریه امین آراسته و بنیاد نخبگان لرستان

دانش قدرت است. در جامعه ای که اغلب افراد آن تحصیل کرده باشند، رشد و پیشرفت با سرعت بالایی صورت میپذیرد. همچنین والدین تحصیل کرده ­ای که آگاهی بیشتری درمورد تربیت فرزندان خود دارند، معمولا فرزندان تحصیل کرده ای تربیت میکنند و دوچندان موجب شکوفایی کشور میشوند. تحصیل افرادی را می­پرورد که نه تنها منبع هستند، بلکه سرمایه و دارایی جامعه می­باشند.

بنیانگذاران خیریه امین آراسته با آگاهی به این مطلب و علاقه وافری که به آموزش و پرورش جوانان داشتند، خیریه امین آراسته را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال  ۱۳۷۵ تاسیس کردند و پس از آن این موسسه در سال ۱۳۸۸ با هدف حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد بی ­­بضاعت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمود. فعالیت موسسه در جهت تسهیل نمودن شرایط تحصیل برای جوانان و نوجوانانی است که بدلیل وجود کمبودها و نارسایی­ ها از تحصیل دور مانده ­اند.

خیریه امین آراسته تمام تلاش خود را برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان به کار بسته است و بر این اساس با موسسات و بنیادهایی که رسالت مشترکی دارند همکاری مینماید. این همکاری ها  به حمایت همه جانبه از محصلین  کمک بسزایی میکند. ازین رو  خیریه امین آراسته اقدام به امضای تفاهم­نامه با بنیاد نخبگان  لرستان نموده است.

بنیاد نخبگان به منظور استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور  و رفع موانع و مشکلات دانش در سال ۱۳۸۵ تشکیل شد.  هدف بنیاد نخبگان شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی  نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری، هنر، ادب و فرهنگ کشور است.

با توجه به رسالت مشترک خیریه امین آراسته و بنیاد نخبگان لرستان و تلاش هر دو  برای ارتقا سطح علم و دانش کشور، تصمیم بر آن شد تا تفاهم نامه ­ای برای انجام همکاری­ های دوجانبه جهت حمایت از دانشجویان مستعد امضا شود. به منظور این تفاهم نامه قرار بر آن شد تا خیریه امین آراسته از دانشجویان واجد شرایط بنیاد نخبگان حمایت به عمل آورد و خدمات تحصیلی، اشتغال زایی، اعطا وام و جهیزیه را به این عزیزان ارائه دهد. بنیاد نخبگان نیز از طریق معرفی موسسه در بسترهای موجود و همایش­ها، معرفی خیرین و شرکت دادن دانشجویان تحت پوشش امین آراسته در کارگاه های برگزار شده توسط بنیاد نخبگان، این خیریه را در پیشبرد رسالت مشترک یاری رساند.

این تفاهم نامه در تاریخ  ۱۰/۰۹/۱۴۰۰ با حضور جناب آقای  دکتر رحمان کلانتری  و جناب آقای یونس شیراوند در محل بنیاد نخبگان لرستان به امضای طرفین رسید.

امیدواریم که این گام باعث ایجاد بستری برای رشد و شکوفایی جوانان و استعدادهای کشور عزیزمان ایران باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *